1. Home
  2. Docs
  3. Arduino Basis
  4. Lessen
  5. Les 4: En/Of Functie

Les 4: En/Of Functie

Functie na opstelling

Als de opstelling correct gebouwd is volgens de bouwtekening en de code geüpload is zal het lampje gaan branden als je één van de twee knopjes ingedrukt hebt. Dit kan handig zijn als je op twee plekken een knopje wilt plaatsen. Dit kan door middel van een “if” functie met een vergelijking. In de if functie wordt gekeken of knop 1 OF knop 2 ingedrukt is. Dat is mogelijk gemaakt door de tekens || tussen de toestandsknop waardes te zetten. De || tekens werken als een OF.

Opstelling

Code


Opdrachten

Opdracht 4.1:

Verander de sketch zo dat: De lamp juist aan gaat als de knop 1 EN 2 wordt ingedrukt. Kijk op de tutorial-site bij Introductie Programmeren voor de tekens. Deze link brengt je naar de Introductie Programmeren. Relevant voor ons is het gedeelte Logische Berekeningen.